divendres, 8 de març del 2024

JORDI JUNYENT

 Aquesta setmana hem conegut un artista ben local, ja que és de la Creu Alta!!

Vam anar al seu taller i ens va ensenyar un munt d'obres d'art que ell havia fet, però no les fa perquè si, ja ens va dir que els passos són: Primer penso després faig. Primer penso, en faig un esbós i després faig. M’agrada molt treballar amb palets, fusta basta, sense polir, Trobo fustes pel carrer i les agafo. Només treballo amb materials que em trobo, però busco coses que s’assemblin al que he pensat. Els materials que utilitzo són: Vernís, fils, pedres, llambordes, platerets, pols de marbre, guix, cola, filferro, claus, visos, Totes les coses són trobades…. com a eina, utilitzo la serra Jo sempre poso nom a les peces… Què deu ser aquesta peça? Què us sembla que és? 

  • Al dente

  • Atrapat per la música

  • Som-hi, en homenatge a Brossa, que eren amics, li agradava molt el 7 i la peça te 6 barrets pq el 7è se’l va emportar ell quan va morir. Els 6 k queden son per nosaltres pq continuem amb l’art

  • La pau dels Paus - Pablo Picasso (pinzell), Pau Casals (instrument), Pablo Neruda (ploma d’escriure). Tots van morir a l’any 1973.

  • Benvolgut Alexander. Un homenatge a l’Alexander Calder. La carta queda a l’aire.

  • La mar de fils - escultura amb una pedra en forma de vaixell i i un mar fet amb diversos fils.

  • Una cafetera com una cafetera

  • L’home i el gos. - El gos fa companyia a l’home i l’home fa companyia al gos. 


En els museus gairebé sempre veiem coses/produccions de la gent que està morta i això és molt trist. Jo he fet exposicions a pobles, sales i també aquí a Sabadell.

Jo considero que no sóc escultor com a tal, però m’agrada el volum i és bonic pensar com s’aguanta la peça.

És molt important pensar les coses, fer coses per fer no m’agrada ha de tenir sentit. 

Amb totes aquestes explicacions i reflexions, a l'endemà va venir a l'escola i vam fer les nostres produccions, les nostres OBRES D'ART, en volum i pensant primer què volíem fer i quina peça encaixava millor per tenir el resultat que volíem.

Aquí en teniu la mostra

FOTOS